Inlägg numero 1

av johannakarlsson

Ny blogg och nya möjligheter. Typ. Tanken är att jag ska hålla kvar denna ett tag i alla fall. Speciellt nu när hockeysäsongen alldeles strax drar igång. 17 augusti ska jag vara på plats på pressläktaren i Kinnarps Arena igen för att se mötet mellan HV71 och Vienna Capitals i European Trophy. Sen rullar det på och även denna höst räddas av hockey, hockey och hockey. Förhoppningsvis blir denna säsongsinledning och efterföljande säsong inte lika jobbig som förra året med tanke på den tragiska olyckan som drabbade Lokomotiv Yaroslav och Jönköpings guldhjälte Stefan Liv. Tankar om det tar vi i ett annat inlägg.

Efter att ha tittat på OS de flesta kvällar kan jag konstatera att jag har för mycket överskottsenergi i kroppen. Har inte spelat fotboll på  ett år och nu börjar det att suga i fotbolls- och målvaktstermen. I handbollstermen med för den delen. Tror helt enkelt att jag behöver göra något åt min överskottsenergi. Saknar tävlingsmomentet och känslan efter en avgörande räddning.
Tillsvidare får jag fortsätta med mina löparrundor. Men ärligt talat, hur roligt är det på en skala? Om jag hade haft en boll att jaga, då hade det varit okej.

